GLK    NOVINKY    AKCIE    ČLENOVIA    DISKUSIA    GALÉRIA    TAKÍ SME BOLI    GELO
  index » novinky   Vlado Linek © 2024 glk@glk.sk 29.03.2024
NOVINKY
ÚTEK
11.01.2017 09:30 | 5935x | komentár: 1x

Ešte pred Vianocami padol u nás doma návrh stráviť niekoľko dní okolo Silvestra na Istrii. Po hlasovani návrh prešiel do druhého kola, kde bol jednohlasne schválený. Sviatky strávené na Liptove sa niesli v čisto zimnom štýle, okrem intenzívneho hromadenia nedotknutelných zásob v našich telách sme stihli aj 2 dni skialpu. No, všetkého veľa škodí, bolo treba utiecť na juh.

V deň odchodu sa sme sa nevedeli vôbec zbaliť. Riadili sme sa heslom, čím viacej zabudneme, tým lepšie. Každú chvíľu sme si na niečo spomenuli, že by sme to mali zobrať, ale už sme si nepamätali, či to nemáme náhodou zbalené, a tak sa nám auto plnilo a čas odchodu posúval. Nakoniec z ranného štartu bol pohodový odjazd o štvrtej poobede.

Kompanj, Kompanj a ešte raz Kompanj...

Cieľ prvého dňa bol jasný: Doraziť do Ljubljany a prespať u našeho priateľa Aleša v slovinskej pobočke GLK. Cesta nám rýchlo ubehla, k Alešovi sme na prekvapenie opäť trafili. Nasledujúci deň sme Aleša vytiahli do Črneho kalu. Slniečka sme si užili až až. Dokonca až tak, že sme rozmýšľali o lezení v tieni, ale keďže naše prehriate strojovne moc nepracovali, až do tieňa sme to nedomysleli. Večer sme sa s Alešom rozlúčili, vrátil sa domov do Ljubljany a my sme pokračovali ešte pár kilometrov ďalej, do mestečka Buzet do Chorvátska. Miesto na prespanie sme už mali vyskúšané z minulej návštevy - je dostatočne socka friendly. Pri lezeckej oblasti Buzetski kaňon je perfektné parkovisko, na brehu reky Mirny, ktoré mnohí lezci z karavanmi využívajú na nocľah.

V okolí Buzetu je niekoľko lezeckých oblastí Raspadalica, Nugla, Kompanj, Sopot, Buzetski kaňon, a Kamena vrata.
Raspadalica – veľká oblasť, zatiaľ je tu menej ciest hlavne v nižšej obťažnosti
Nugla – pár ciest, malá oblasť, ktorú navštívte, len keď už máte v okolí všetko polezené
Kompanj – najlepšia oblasť, super skala, dlhé cesty vo všetkých stupňoch, menej ľahších, cez víkendy môže byť preplnená
Sopot – jaskyňa s ťažkými cestami
Buzetski kaňon – 4 sektory, otočené na všetky smery
Kamena vrata – malá oblasť, kratšie cesty hlavne nižšej obťažnosti.

Výber bol pre nás jednoduchý, Kompanj, Kompanj a ešte raz Kompanj a možno jeden deň do Buzetskeho kaňonu. Nasledujúce lezecké dni sa podobali ako vajce vajcu. V noci teplota pod – 10 a cez deň lezenie v tričku od desiatej do štvrtej poobede. Škoda, že tie dni boli také krátke a už o pol piatej opäť mrzlo. Na Nový rok sme zabudli, čo zabudli, takí sme boli unavení z toho slnka, že sme o 20.00 zaspali, nezobudila nás ani nočná streľba a vstali sme sa až ráno o ôsmej. Tak teda Srečno Novo Leto 2017... O nič sme však neprišli. Na čo sme ale nezabudli bolo stretnutie s Alešom druhého januára. Boli sme sa bývali dohodli, že by bolo dobré vyraziť na náš obľúbený slovinský kopec - na Plešu. Vyráža sa neďaleko Postojnej z dedinky Razdrto. Z parkoviska je to prevýšenie 600 m. Na hrebeni pichal silni veter a zima nám ukázala svoju pravú tvár. Na vrchole Plešo (1060 m) sme si dali vo Vojkovej koče čaj a štrúdel a kvôli zime rýchlo zostúpili dole k autu. Aleš pichal na sever a my v klasickej štvorici dvaja tankisti a psy na juh do Buzetu.

Ale poďme konečne k lezeniu. Kompanj je výborne odistená oblasť západného štýlu. My sme liezli v sektoroch Beastiequeen, Katz a Krankenhaus. Vyškrtávali sme jednu krajšiu cestu za druhou. Občas nás hnevali šmochteri, ktorí sa tvárili, že sú asi vo svojej súkromnej oblasti. Rozvešali si laná po cestách a nechali ich tam visieť. Jeden deň sme stretli kamaráta Dragomira z Chorvátska, s ktorým som sa zoznámil na mítingu Lezenie pre všetkých v Ádri. Odporučil nám nádherné 6c Oči dedine, ktoré sme rozdrtili na pohľad. Večer sme boli z toho dňa aj my riadne rozdrtení.

V sektore Beastiequeen by som odporúčal cesty Camilla 6c, Shit Winter 6b+, Heilige Gral 6c+ a Sweet Top za 6b, v sektore Katz sú to Mon Cheri 5c, Oči dedine 6c a všestrannú Krakru 6b a v sektore Krankenhaus je tých super ciest v našej klase viacej. Určite si skúste Pope on Trial za 6b+ zaujímavú špáru, dlhú Roč cafe 6a, nádhernú a vyrovnanú Krankenhaus 6c+ a Asylantin za 7a.

Cez voľný deň sme si dali poznávací výlet po sektoroch Buzetského kaňonu a na zamrznutej rieke si zahrali hokej. Hokejky sme nemali, ale na detaily sme nedbali, hlavne, že sa šmýkalo. Na konci kaňonu nám bolo trochu ľúto, lebo na zamrznutom vodopáde by sme si asi celkom dobre zaliezli. Ale ani čakany sme nemali, na detaily sme nedbali a tak sme to radšej obišli po skale.

TIP maestra fajnšmekra: Ak sa vám nebude chcieť variť, tak môžete vyskúšať miestnu špecialitu chorvátsky tartuf v niektorej z buzetských reštaurácií. A budúci rok si ju budete môcť vychutnať už aj u nás, pretože máme tajemství, děsně tajný..., začali sme Maxu cvičiť na jeho vyhľadávanie a plánujeme z toho spraviť riadny biznis... !

V sobotu, posledný deň nášho pobytu, sme sa vybrali do Buzetského kaňonu. Hneď začiatok bol skoro osudný. Aňa stuhla zdesením už v spodnej časti chodníka pri stretnutí s veľkým pajkom - istrijskou tarantulou. Naštastie bolo v noci -15 stupňov a naša dedukcia, že asi zmrzla, bola správna. Na oslovenie nereagovala, ani na naše pokriky a nadávky v rôznych jazykoch. Pošteklenie paličkou tiež nič. Po nazbieraní odvahy a bližšom zoznámení, sme však zistili, že tarantula bola narafičená nejakým zákerným otrokom a jej telesná schránka je gumová...

Tento deň na skalách už ani chorvátske slnko nestačilo na tú zimu a pri lezení nám aj mimo tieňa mrzli prsty. Ajda a Maxa z páperiek nemali veľkú chuť vyliezť. Večer dala Aňa kuhano vino, ja japonskú plzeň, vyspali sa tradičných 12 hodín, ráno si označkovali miesto a vyrazili domov.

Super sme si zaliezli ale GLK je nejvíc.

Aňa a Kazo

KOMENTÁR K ČLÁNKU

ÚTEK [11. 1. 2017 9:30:17] - reagovať

NAJNOVŠIA

• ÚTEK [Jano - 11. 1. 2017 17:31:40] - reagovať
    Skutocne,Kazovci, uzasna obeta,na zavidenie,ze co clovek vsetko vydrzi.